Offshore
skanowanie 3D na morzu
Mamy duże doświadczenie w pomiarach inwentaryzacyjnych morskich (Offshore 3D) dużych instalacji morskich (platformy wiertnicze) oraz obiekty transportu morskiego (statki, tankowce, holowniki). Posiadamy wymagane szkolenia z zakresu BHP dla branży morskiej, akredytowane przez Opito & NOGEPA. Ponadto znając charakter sektora naftowego i gazowego, mamy stosunkowo krótki czas mobilizacji zespołu pomiarowego.
Na statkach przemysłowych, transportowych i pasażerskich często zachodzi potrzeba dokonywania napraw i modyfikacji w trybie awaryjnym podczas rejsu. Niestety, wprowadzanie nowych elementów lub zmiany położenia istniejących komponentów nie jest aktualizowane na bieżąco w dokumentacji jednostki. W takiej sytuacji skanowanie 3D staje się niezastąpione. Dzięki tej technologii jesteśmy w stanie precyzyjnie i szybko zmierzyć wszystkie istotne elementy i urządzenia wymagane do prac projektowych, bez zakłócania normalnego działania jednostki lub ingerencji w zadania załogi.
Taka inwentaryzacja 3D umożliwia szybkie i precyzyjne wykonywanie pomiarów obiektów znajdujących się na morzu, które nie byłoby możliwe przy użyciu tradycyjnych metod. Przy zastosowaniu skaningu laserowego obiekty odwzorowywane są z dokładnością do 2 mm. Chmury punktów z pozyskanymi danymi mogą być importowane do różnych oprogramowań i wykorzystywane do planowania napraw, modelowania, analiz czy wektoryzacji.
Offshore – skanowanie 3D na morzu
Pomiary inwentaryzacyjne na morzu nie są łatwe. W 3Deling opracowaliśmy własne rozwiązanie do pomiarów punktów kontrolnych na obiekcie pływającym i jesteśmy w stanie dokładnie je pomierzyć tachimetrem precyzyjnym.
Element ten jest szczególnie trudny do przeprowadzenia pomiarów tradycyjnych i skaningu laserowego ze względu na brak stabilnego położenia urządzenia pomiarowego na wodzie. Dlatego wdrożyliśmy własną metodę wyrównania sieci pomiarowej w przypadku, gdy tachimetr nie utrzymuje poziomu.
Nasz zespół specjalistów CAD posiada duże doświadczenie w modelowaniu i przetwarzaniu chmur punktów dla obiektów instalacji morskich oraz statków, często z wieloma szczegółami wyposażenia i orurowania.
Możemy przekształcić chmury punktów do prostych modeli 3D CAD, ale również możemy tworzyć inteligentne modele kompatybilne z Aveva PDMS, CADworx lub Open Plant.
Podobnie jak w przypadku lądowych obiektów przemysłowych, możemy wesprzeć fazę projektowania o analizę występowania potencjalnych kolizji, a nawet wykonać symulację optymalnych tras wylotowych dla rurociągów i symulować położenie urządzeń. Swoje opracowania dostosowujemy do indywidualnych wymagań klientów.
KORZYŚCI Z ZASTOSOWANIA SKANINGU LASEROWEGO 3D:
CZAS
Krótszy czas pozyskania danych w porównaniu do klasycznych metod.
BEZPIECZEŃSTWO
Posiadamy szkolenia BHP dla pomiarów na statkach.
PRECYZJA
Mamy własne rozwiązanie dla pomiarów punktów kontrolnych na obiektach pływających.
ZARZĄDZANIE WODAMI BALASTOWYMI:
W 2004 r. przyjęto międzynarodową konwencję o kontroli i zarządzaniu wodą balastową i osadami statków (konwencja BWM) w celu wprowadzenia ogólnych regulacji mających na celu kontrolę przenoszenia organizmów w wodach balastowych. Po wejściu w życie traktatu woda balastowa musi być poddawana obróbce przed jej wypuszczeniem w nowe miejsce. Ograniczy to transfer gatunków obcych do nowych środowisk, co do tej pory negatywnie wpływało na ekosystemy morskie.
Konwencja BWM weszła w życie 8 września 2017 r.
3Deling oferuje szybkie i ekonomiczne rozwiązania pomiarowe, wspomagające instalację systemów do oczyszczania wód balastowych.
Polecamy też inne nasze usługi związane ze skanowaniem 3D, np.: cyfrowa fabryka.czy planowanie przestrzenne.